4 Ekim 2013 Cuma

BEYİN KULLANMA KILAVUZU 74; ŞIMARIK ÇOCUK

Bilinçaltı; 4-5 yaşına kadar duvarlarını ve bu duvarlardan nelerin geçebileceğini oluşturur. Bu nedenle bu yaşlara kadar çocuğun güvenli ve sevildiği bir ortamda büyümesi  tüm geleceğini etkileyecek kadar önemlidir. Bilinçaltı bu yaşa kadar ördüğü duvarlarla, anlama kapasitesini de ölene kadar 5 yaşında tutar.

Son derece ahlaklıdır. Size öğretilen ve içinde yetiştirildiğiniz ahlaksal yapıya sıkı sıkıya bağlıdır. Tersi davranışlarda yaşanan suçluluk duygusu bazen bir ömür boyu sürer. Bu kez de bilinçaltı kişiyi cezalandıracak bir hastalık veya bir mahrumiyet yaratabilir

’’Çakralarımı açarak,  esneyen vücuduma, sonsuz enerjinin ve kadim bilgeliğin akmasına izin veriyorum’’ cümlesinden 5 yaşında bir çocuk neyi anlıyorsa bilinçaltı da onu anlar.J 5 yaşınızı unuttuysanız, bilinçaltınıza da doğru ve anlaşılır mesajlar vermek istiyorsanız eğer,  bu yaşlarda ki çocuklarla sohbet etmenizde fayda var. Net, sade, anlaşılır, kısa cümleler kurun. Kurduğunuz cümlelerde kelime sayısı arttıkça ve anlamak zorlaştıkça, bilinçaltı; bu cümleden  en önem verdiği bir veya birkaç kelimeyi seçebilir.’’ Sigaranın  sağlığımı tehdit etmesine izin vermiyorum ve sigarayı bırakarak sağlık ve sevgi yolunu seçiyorum.’’ Cümlesinden, kaydetmek için; sigara, sevmek ve seçmek  kelimelerini alabilirJ Sonra; niye sigarayı bırakamıyorsun, anla anlayabilirsen?


5 yaşında olmasından olsa gerek, tıpkı bir çocuk gibi isteklerinin hemen olmasını ister ve bunun için fena halde ısrar eder. ‘’Bana ne, bana ne istiyorum işte uvaaaa.’’diyen çocukluk hallerimiz bilinçaltının bu özelliğiyle cuk diye örtüşür. Nasıl olacağı, ahlaka uygun olup olmadığıyla pekte ilgilenmez. Başımızı derde sokan, bitmesi gereken şeyleri bitirtmeyen, başlamaması gerekenleri ise başlatan şey bilinçaltının bu özelliğidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder