26 Ekim 2012 Cuma

BEYİN KULLANMA KILAVUZU 49; ALGI


Algı; beynin  duyu organlarından gelen verileri yorumlayarak,  cevremizdeki  her seye bir anlam verme surecidir. Algı ne ise gerçekliğimiz odur. Önemli olan olaylar değil, onları nasıl algıladığımızdır. Algıyı etkileyen faktörler; uyarıcının konumu, ortam koşulları olabileceği gibi kişinin içinde bulunduğu ruh hali, geçmiş deneyimleri, öğrendiği sosyal normlar ve beklentileri de olabilir. Dış dünya bizim gördüğümüz gibi değildir.Beyin dış uyaranlara karşı bir filtreleme mekanizmasına sahiptir. Biz filtremizden geçenleri gerçekliğimiz olarak algılarız. Algımız; hem başa bela olabilir hem de cenneti bizlere sunabilir.

Çok görmüş, gezmiş bir bilge yorulunca yolun kenarındaki bir meşe ağacının altında oturmuş, etrafını seyrederken yolun yukarısından gelen bir köylu ona yaklaşmış.

-''Ey bilge kişi ben vadideki köyden ovadaki köye gidiyorum, ovanın insanları nasıldır acaba?''diye sormuş köylü.
-''Geldiğin vadideki köyün insanları nasıldı?''diye sormuş bilge.
-''Berbat insanlardı, hırsızlık yalan dolan hep oradaydı, kapımızı iki kere sürgülemeden yatamazdık, canımı zor kurtardım. Sahi ovadaki insanlar nasıl?''
-''Orası da aynen söylediğin gibi.'' demiş bilge.
Bilge dinlenmeye devam ederken yolun aşağısından bir köylü yaklaşmış bilgeye.
-''Bilge kişi ben ovadaki köyden vadideki köye gidiyorum, vadinin insanları nasıl insanlardır.''diye sormuş köylü bilgeye.
-''Geldiğin ovadaki köyün insanları nasıldı?''diye sormuş bilge.
-''Harika insanlardı, dostluk, yardımlaşma hiç bitmezdi, kapımız açık uyurduk akşamları, görevim olmasaydı hiç ayrılamazdım oradan, sahi vadideki köyün insanları nasıldır?''
-''Orası da aynen söylediğin gibi.''demiş bilge...

Kıssadan hisse; gittiğimiz her yere götürüyoruz algılarımızı, mutlu olana Ordu'da bir, Adana'da...Mutsuz olana...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder