12 Ekim 2012 Cuma

BEYİN KULLANMA KILAVUZU 38; DENEYİMLER

Hiç merak ettiniz mi annemizin dolmaları, neden en güzel? Yediğimiz yüzlerce farklı  dolmanın ardından hepimizin annesi dolmayı en iyi şekilde yapıyor olabilir mi? Veya yüzlerce tadım testinde marka gösterilmeden pepsinin tadı beğenilirken, içeceklerin markaları gösterildiğinde neden coca cola  beğeniliyor? Tam tersi bazı yiyeceklerle ilgili küçükken yememiz için gösterilen abartılı baskı  o yiyeceklerden soğumamıza neden olmuş olabilir mi?

 Genetiği değiştirilmiş besinlerin tatlarının tuhaf olduğunu düşünüyorsanız, onları yerken tatlarını tuhaf olarak yorumlayacaksınız, aynı besine organik deseydik tadı da güzelleşecekti. Beyin; deneyimlerimizi, tadım duyumuzdan önce değerlendiriyor, daha çok önemsiyor, yani Starbucks'a  giderken, aslında kahveyi değil orada yaşadığımız deneyimleri satın alıyoruz.
''Bir markayı yaratan müşteri deneyimleridir.''Philip Kotler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder