Grafoloji, türkçede yazıbilim anlamına geliyor.İngiliz Grafoloji Enstitüsü Başkanı ElaineQuigley, tüm dünyada tanınmış grafologların başında geliyor. Quigley’e göre el yazısı bir nevi ‘zihin yazısı’ demek. Bu konuda grafolojinin kullandığı evrensel bir metodoloji de var. Yani el yazısıyla kişinin karakterini okurken kullanılan göstergeler, ulustan ulusa, kişiden kişiye değişmiyor. Uzman bir grafolog, kişi hangi ulustan gelirse gelsin hangi lisanda yazarsa yazsın, o kişinin düşüncelerinin el yazısıyla kağıt üzerine yansıyan izdüşümlerini okuyabiliyor.
Grafolojide en az 300 farklı el yazısı örneğinden yola
çıkılarak inceleme yapılıyor. Fakat yine de değişmeyen ve temel olarak
nitelendirilen belli bazı göstergeler var. İşte bunlardan bazıları:
Eğim:
+ El yazısının sağa doğru eğimi, kişinin iletişim yeteneğinin
göstergesi olarak yorumlanıyor. Örneğin kişi daha arkadaş canlısı,
yönlendirici, sorumluluk sahibi, girişken olma eğilimi taşıyordur. Aynı zamanda
satış yapmaya, kontrolü elinde tutmaya, sevilmeye, destekçi olmaya kadar uzayan
birçok olasılığı barındırır.
+ Yazı sağa doğru eğildikçe kişinin kararlarında
duygularının etkisinde kalma özelliği artar.
+ El yazısının genellikle dik oluşu kişilik bağımsızlığına
işarettir.
+ Sola doğru eğilen el yazısı, duygusal olarak ihtiyatlılığı
temsil eder. Bu el yazısının sahibi, öncelikle her detayı doğrulama ihtiyacı
duyar. Başkalarının onu herhangi bir söz vermeye zorlamasından hoşlanmaz.
Büyüklük:
+ Büyük el yazısıyla yazan kişiler daha çok dışadönük, dost
tavırlı kimselerdir. El yazısının sahibi kişi yabancılara karşı daha mesafeli
olmayı tercih etse de kendine güvenle hareket eder.
+ Küçük el yazısı mantığı temsil etmenin yanı sıra zıt
düşülen kişilere karşı acımasız olmayı da ifade eder. Akademik ve zihinsel
uğraşılardan hoşlanan kişilerde bu tip el yazısı görülür.
+ Eğer yazı hem küçük hem de zarif ise kişinin kendi dalga
boyuna uygun olmayan kişilerle de iyi bir iletişim kurması olası değildir. Bu
kişiler, sosyal olarak kabul görmüş kuralları yıkmak konusunda zorlanırlar.
Baskı:
+ Koyu harflerle yazan kişiler verdikleri sözü yerine
getirmek konusunda çok titizdirler. Ve etraflarındaki birçok olan biteni
ciddiye alırlar.
+ Çok koyu harfler ise kişinin gerginliğinin, eleştiriye
karşı sinirlerine fazla hakim olamayışın ve küçük imalardan bile alınganlık
gestermenin ifadesi olarak yorumlanıyor. Bu kişiler önce tepki gösterir sonra soru
sorarlar. Ve duygusal davranışlarını devam ettirirler.
+ Çok silik ve ince yazılar ise ortama ve insanlara olan
hassasiyeti temsil ediyor. Ama yazı aynı zamanda kaba saba ve şekilsiz ise kişi
duygusal derinliği bile devam ettiremiyordur ve sönük bir yaşam tarzı
sürdürüyordur.
L, t ve h harflerindeki sırlar:
+ Bu harflerin üst kısımlarının uzun olması hedef ve hırsın
mevcudiyetini gösterir. Ancak üst tarafı fazla uzun l, t ve h’ler, kişinin
başarması gerektiğini düşündüğü meselede gerçekdışı beklentiler içinde
olabileceği anlamına gelir.
+ Bu harflerin üst tarafının oranlı bir şekilde kuyruklu
olması kişinin herşey üzerine etraflı bir şekilde düşündüğünü ve hayalgücünü
makul bir şekilde kullandığını gösterir.
+ Kıvrımın enli olması, yeni fikirler üretme ve bunların
üzerine uzun uzadıya düşünme eğilimini ortaya koyar.
+ Üst kıvrımın tekrar harfe geri dönmesi, yazı sahibinin
hayalgücünü kullanmaktan kaçındığını ve elindeki işi bitirebilmek minimum
gerekliliklerle kendini sınırladığını gösterir.
G, y, p harflerindeki sırlar:
+ Kuyruğun dik olması, sabırsızlık alametidir.
+ Kuyruğun basık bir şekilde yuvarlanması, saldırganlık ve
yüzleşmekten uzak durma isteğini ortaya koyar.
+ Kuyruğun bastırılarak yazılmış tam bir kanca halini
alması, enerji, para kazanma isteği ve tenselliğin göstergesidir.
+ Kuyruğun bastırmadan tam bir kanca şeklini alması güvenlik
ihtiyacını gösterir.
+ Kelimeler arasındaki mesafe
+ Kelimeler arasındaki mesafenin fazla olması, “bana nefes
alacak alan bırak” mesajını içerir.
+ Kelimeler arasındaki mesafenin daha az olması ise
başkalarıyla birlikte olma isteğini ortaya koyar, ama böyle yazan insanlar
zaman zaman gereksiz bir kalabalığa neden olabilirler ve dayatmacı bir kişilik
sergileyebilirler.
Satırlar arasındaki mesafe:
+ Satırların arasının açık olması, olaylara sakin ve geniş
perspektiften bakma eğilimini ortaya koyar.
+ Satır aralarının dar olması, yazarın hareketi sevdiğini ve
eylemin içinde olmaktan hoşlandığını gösterir.
+ Satır araları dar olup, harfler arasındaki bağlantı çok
sıkı değilse, söz konusu el yazısının sahibi baskı altında sükunetini koruma
disiplinine sahiptir.
Sayfa kenarındaki boşluk:
+ Sayfanın sol tarafındaki boşluk, kişinin köklerini ve
ailesini gösterir.
+ Sağ taraftaki boşluk, diğer insanları ve geleceği temsil
eder.
+ Tepedeki boşluk hedef ve hırslardır.
+ Sayfanın dibindeki boşluk, enerji, içgüdü ve pratiklik
anlamına gelir.
+ Sayfanın sol tarafındaki geniş bir boşluk bırakılması,
hareketliliği sürdürme isteğini ortaya koyar.
+ Soldaki mesafenin az olması ise temkinlilik ve hazır
olmadığı takdirde bir şeyleri yapmaya zorlanmaktan kaçınma isteğini belirtir.
+ Sağ taraftaki boşluğun az olması, sabırsızlık
göstergesidir ve bir an once işe başlayıp işi bitirme eğilimini yansıtır.
Sağda geniş bir boşluk bırakılması ise bilinmeze karşı
korkunun mevcudiyetini ortaya koyar.
Çevremizdeki yazılara biraz daha dikkatli bakarak arkadaşlarımız, eş adaylarımız, işe başvuranlar hakkında neler neler öğrenebiliriz, bir düşünsenize...
Alıntı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder