21 Mayıs 2013 Salı

SUBLİMİNAL ETKİ; ZEYTİN AĞAÇLARINI  NASIL YEDİ?

Subliminal; bilinçaltıyla algılanan anlamına geliyor. Geçmişte ve bugün kapitalizm bilinçaltımızı hedef tahtası haline getirdi , bu konuda da gittikçe güçleniyor. 50'li yıllarda yaşanan üzücü bir örnekle bu etkiyi açıklamaya çalışacağım.

Bir çoğumuzun bildiği bir şarkı var.
''Zeytin yağlı yiyemem aman
Basma da fistan giyemem aman
Senin gibi cahile,
Ben efendim diyemem aman.''

1947 yılı 2'inci dünya savaşı sonrasında Marshall planı uyarınca Türkiye'nin de dahil olduğu 16 ülkeye yardım yapılır, bu yardımın ana şartı Türkiye'nin dünyanın en büyük mısır üreticisi ABD'den mısır almasıdır.
 Bunun için 1954 yılında insanların bilinç altına kazınacak şekilde, bir yunan aşk şarkısına (Tabi ki yunancası zeytin yağsız) söz yazılır. Pamuklu basma  yerine, en sağlıklı kumaş kötülenerek, insanlara plastik, polyester ürünler satılır.

''Zeytin Yağlı Yiyemem Aman, 
Basma Da Fistan Giyemem Aman. 
Senin Gibi Cahile, 
Ben Efendim Diyemem Aman.'' 

 Gazetelerde zeytin yağının kanser yaptığıyla ilgili haber bombardımanı yapılır, ilk margarin yağı fabrikaları da bu yıllarda kurulur. Mısır yağına ve margarine alışan halk zeytin yağından öylesine soğurki zeytin ağaçların %75'i kesilir. Kalan zeytin yağlarının  hemen hepsini de ABD alır. Aşağıda bu çok sevilen faydalı(!) şarkıyı dinleyebilirsiniz.

.http://www.youtube.com/watch?v=6p4eKdabEEY



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder