1 Nisan 2013 Pazartesi

ZOR MU DEDİN?

‘’Nerede ve ne durumda  olursanız olun;  elinizdekilerle, yapabileceğinizin en iyisini yapın.’’ Theodore Roosevelt

Hikaye 1

Baba; soygun nedeniyle,  daha uzun süre hapiste yatacak oğluna bir mektup yazar. Mektubunda yaşlandığından, ekime hazırlamak  için bahçeyi kazamadığından yakınarak, ‘’ Keşke burada olsaydın sen yardım ederdin.’’ diyerek  üzüntüsünü belirtir.
Oğul mektubu alınca ‘’Sakın bahçeyi kazma,  soygunda çaldığım paraları oraya gömdüm.’’ diyerek babasına cevap yazar.
Baba  ‘’Polisler mektubundan sonra gelip, bahçede kazmadık yer bırakmadılar ama parayı da bulamadılar.’’  diyerek oğlunu durumdan haberdar eder.
Oğul ’’ Baba; bahçenin kazılmasına çok sevindim,  hapishaneden senin için yapabileceğimin en iyisi buydu.’’ der.

Hikaye 2
Pers Hükümdarı,  idam mahkumu iki suçluyu,  son arzularını sormak için huzuruna çağırmış. Birinci mahkum bir şey istememiş. İkinci mahkumsa hükümdarın atına düşkünlüğünü bilerek,  eğer hayatını bağışlarsa ata bir senede uçmayı öğreteceğini söylemiş. Hükümdar kendisini atının üstünde uçarken hayal etmiş, ya becerirse diyerek mahkumun  son arzusunu kabul etmiş.
Diğer mahkum; gözleri kocaman,  inanmaz bir ifadeyle arkadaşına bakmış ve ‘’Atların uçamayacağını biliyorsun, nasıl olurda böyle delice bir fikirle ortaya çıkabildin? Kaçınılmaz olanı sadece geciktiriyorsun.’’  demiş.
‘’Pek değil ‘’demiş,  diğer mahkum;
‘’Kendime dört  özgürlük şansı veriyorum.
Birincisi: Sultan bu yıl ölebilir.
İkincisi: Ben ölebilirim.
Üçüncüsü: At ölebilir.
Dördüncüsü:  Belki ata uçmayı öğretebilirim.’’

1 yorum: